close
You'll Be In My Heart

Come stop your crying, it will be all right
Just take my hand, hold it tight
I will protect you from all around you
I will be here don't you cry

For one so small, you seem so strong
My arms will hold you keep you safe and warm
This bond between us can't be broken
I will be here, don't you cry

Chorus
Cuz... you'll be in my heart
Yes, you'll be in my heart
From this day on
Now and forevermore
You'll be in my heart
No matter what they say
You'll be here in my heart
Always

Why can't they understand the way we feel
They just don't trust what they can't explain
I know we're different but deep inside us
We're not that different at all

Chorus
Cuz... you'll be in my heart
Yes, you'll be in my heart
From this day on
Now and forevermore

Don't listen to them, cause what do they know
We need each other, to have and to hold
They'll see in time, I know

When destiny calls you, you must be strong
I may not be with you, but you got to hold on
They'll see in time, I know

We'll show them together cuz...

You'll be in my heart
I believe, you'll be in my heart
I'll be there from this day on
Now and forever more

You'll be in my heart
no matter what they say
you'll be here in my heart always

Always...
I'll be with you
I'll be there for you always
Always and always
Just look over your shoulder
Just look over your shoulder
Just look over your shoulder
I'll be there always


     *      *       *       *       *       *

好像是第一次,看到她如此徬徨無助的面容,沒有生氣地注視前方,淚水靜靜的掉著
我,真的一點主意都沒有,默默遞著衛生紙,試著用雙臂安撫什麼話都不肯說的媽媽
爸爸回來後也還是一樣,她還是不肯說到底為什麼要哭,即便如此,原因,我想我是知道的
只是我真的不曉得到底該說些什麼,到底該做些什麼才能表達我想要表達的關心

前天晚上她對我說的話仍記憶猶新,是她對爸爸、我和弟弟無奈的憤怒吧!
我沒能反駁什麼,但也想說些什麼,但最後還是選擇沉默,似乎說什麼都沒有影響了
過去是爸爸,現在換成了媽媽,同樣是因為太操勞而使得身體出了問題
剩下三分之一的腎臟,在西醫的口中毫不客氣的說著沒救了,中醫,似乎還有那麼點機會
洗腎這個詞,在她口中形容得更令人不寒而慄,也許,真的只有當事人才能感受到那龐然的無助感
說真的,我的確像她所說「不懂事態的嚴重性」,但是,又能如何?我不覺得我真的能做些什麼
我連自己的身體調養都沒有信心了,或許也是因為習慣性的逃避,所以連同媽媽的身體問題,也不想關切得太多
我會想去關心,然而在聽了她在一家家醫院檢查後每況愈下的結果後,我又會後悔自己為什麼要問為什麼要聽?
有時候會自私的為自己感到慶幸,再幾個星期就要開學了,卻也在同時,為媽媽感到更惶恐的不安
好害怕知道後那種無處可逃的壓迫感,好害怕不曉得未來該何去何從的無所適從
直到前天晚上,我才知道這樣的幼稚想法究竟傷了媽媽多深,可是,究竟又要我做些什麼,才能讓現狀改善呢?
或許我和弟弟爸爸的心態都是一樣的吧!以為摀住耳朵遮住雙眼就能掩飾住所有的一切
卻忽略了,媽媽始終還是待在原地等待著什麼,更多的關心?更多的資訊?還是更多的快樂? 
讓她心情好,又該做些什麼?現在只覺得這段期間所能做的,就是乖乖待在家不要到處亂跑了
不想讓她認為我暑假一天到晚跑出去玩,好像都不在乎不擔心她似的,特別是最近這段期間,媽媽特別脆弱的時候

之前的我,已經夠自私夠不懂事了,我不想要還讓她為我的漠不關心感到二度痛心
或許,在剩下假期和你們約好的幾個出遊,我可能必須失約了,當然,也有可能如期成行,如果之後情況好轉的話
現在先說,只是想先和你們告知,希望你們能諒解到時候我可能沒辦法參與的理由,真的,很不好意思...
arrow
arrow
    全站熱搜

    楓葉 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()